Min längtan efter ett giftfritt paradis

Som ni vet så har jag alltid varit intresserad av att ha fina växter omkring mig. Många vill ha en fin trädgård, där de kan odla grödor eller bara ströva runt, men har inte riktigt den tid eller kunskap som krävs. I min trädgård vill jag känna mig trygg. I drömträdgården används inga manipulativa bekämpningsmedel mot ogräs, insekter, djur, mossa eller svampangrepp som i vanliga trädgårdar. Mångfald berikar naturupplevelsen! Gödsling kan också leda till problem för de okunniga - det är lätt att gå vilse i gödseldjungeln. I den egna trädgården är det som tur är inte dyrt att vara miljövän - de miljövänliga alterna­tiv­en är både billigare (ja, rentav gratis) och bättre för miljön.

Utgångspunkten och inspirationen får jag på min digitala farm där jag kan sträva fritt helt utan dåligt samvete:



När det kommer till "verkligheten" så är det inte lika problemfritt. Att ha en egen trädgård kräver tid, kraft och kunskap och man får räkna med att avundsjuka grannar försöker sätta käppar i ens trädgårdshjul (vilket kan leda till att man måste dra sig tillbaka och gömma sig).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0