Trygghetens mundering

Jag har alsrig varit så rädd i hela mitt liv. Nu har alltså det första fallet av svininfluensan nått Sverige. Jag hade det på känn och som ni trogna bloggläsare vet är jag inte oförberedd. Som tur är kom jag över några prisvärda skyddskläder i Prag som jag nu ska ha på mig dygnet runt. Vågar inte ta några onödiga risker och känner inte längre att det räcker med återhållsamhet från nyproducerad mat.

Här är bilderna på mina tjeckiska fynd. Man ska inte vara snål och naiv när det gäller livet!!!





Både gasmasken och rustningen är från 30-talet vilket får mig att känna mig säker. Under den tidsperioden var det inte några större epidemier i Prag som kan ha kontaminerat dem. .

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hittar du ännu en skyddsdräkt, snälla, köp med hem till mig!!

2009-05-06 @ 21:51:18
URL: http://larssonskan.blogg.se/
Postat av: Petter

Mimmi, bra att du också tar detta på allvar. Håller ögonen öppna!

2009-05-07 @ 10:26:55
Postat av: markus

oroa dig inte petter. det har bara varit ett fall i sverige. du kommer klara dajj

2009-05-11 @ 12:14:46
Postat av: markus

oroa dajj inte petter. det har bara varit ett fall i sverige. du kommer klara dajj

2009-05-11 @ 12:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0