SLUTA MANIPULERA MED MIN MAT!

Jag känner mig upprymd men dock lite stolt som en riktig Sherlok Holmes. Jag hade inget mjölk hemma (brukar läsa på baksidan ibland innan jag går och lägger mig) så jag tog med mig en tomatketchupflaska till sängen istället. En tomatketchup bör rimligtvis innehålla tomat och ketchup - inte sant. Hör och häpna, det här är vad en vanlig flaska innehåller: Tomatpuré, ättika, socker, salt, kryddextrakt, örter m.m (!)....
Inte någon ketchup! Känner mig lurad men samtidigt upplyst och var tvungen att sätta mig upp.
Om två tomater går på en väg så måste de ju ha med sig ättika, socker, salt... för att de ska bli ketchup. Min värld är "turned upside down" som man brukar säga. För att vi som konsumenter ska veta vad det är vi köper är det viktigt att informationen på flaskorna är tydlig så att det faktiskt går att göra ett riktigt val.



Kör med raka rör och öppna kort ketchupmakarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0