Föröka mossan!

Blev så ivrig av hoffas förslag att idéerna bara sprutar ur mig. I jullådorna är det roligt att ha lite mossa som utfyllnad! För att vara ute i god tid har jag bestämt mig för att se om jag kan få mossan att föröka sig. Tidigare har jag förvarat min mossa i en burk men det har liksom inte velat frodas. Prydsamt i sig förstås men samtidigt villl jag ju att den ska växa!




Har bestämt mig för ett nytt angreppssätt. Jag la helt enkelt mossa i en påse, andades in luft och spotade ner lite vatten.
Lägger mossan i frysen (den uppmärksamme bloggläsaren vet redan att den numera står i trädgården) med resten av planteringarna. Hoppas att jag kommer att ha en hel säck med mossa lagom till jul.

Såhär ser det ut tills den vuxit till sig:


OBS: Man får titta till mossan då och då för att se om man behöver dela upp den i flera påsar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0