Välkommen kära hjälpredor!

Helt fantastiskt! Som ni trogna bloggläsare vet fick jag hem endel myror från skogen igår. Lite småopepp tyckte jag till en början men sedan satte de igång att hjälpa mig med vårstädningen. Ni kom känner mig irl vet att ingen blir gladare än jag för lite hjälp när det kommer till att styra upp saker.

Några myror gick till köket och började städa upp sockret och marmeladen jag tappade där för några veckor sedan.


Några andra började snaska på en fläck på väggen som varit där ett tag. Vet inte själv vad det är och vill inte provsmaka och skrämma de små liven nu när de är så snälla och hjälper mig.



Jag passar självklart på att luta mig tillbaka och äta upp kollektivets matrester för veckans som jag gömt undan i mitt rum. Enkelt och bra när man är hungrig och vill ha mat snabbt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0