Tjuvstart på vårstädningen!

Julen tycks vara förfärligt kort vad gäller julgranens tillvaro nuförtiden. En sak jag har funderat över är folk som klär granen tidigt för att "hinna njuta av den" när de kastar ut den i mitten av januari! Varför inte klä granen då den skall kläs (i anslutning till julafton) och kasta ut den när man känner sig klar med den? Jag älskar julgranar. Men julhelgen är förbi och innan jag reser vill jag hinna med att slänga ut granen som lite avslaget står och barrar i ett hörn. 

Jag har klurat  hela dagen på vart jag ska ta vägen med min gran. Det bästa är såklart att själv elda upp granen i en egen vedpanna eller braskamin eller att mala den till kompostjord alternativt slänga den vid någon kommunal återvinningsstation, Eftersom jag inte har lokaliserat närmsta kommunala återvinningsstation så bar jag tillbaka granen till torget där jag köpte den så att säljarna kan återanvända den nästa jul - fiffigt va? 



Nu blir det till att på annat sätt försöka höja mysfaktorn i hemmet. Men det får bli ett projekt efter resan.... Det är inte lång tid kvar nu. Imorgon bär det av, men det är först på lördag som det smäller stort - vänta bara och se....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0