Knep och knåp!

Hej vänner. Nummer två på min lista var att börja lösa korsord. Eftersom jag inte har haft tillgång till någon tidning med korsord i så skräddarsydde jag ett korsord åt mina trogna blogganhängare!

Tips: Skriv ut korsordet så att ni kan prova olika lösningar (använd en blyertspenna och sudda ut om det blir fel)!



Här kommer lite ledtrådar för den som behöver (försök utan att klicka på länkarna först - det är nästan lite fusk):

1. Kan förvaras i frysen
2. Kan man göra konst av
3. Är dyrt (om man köper den)
4. Kan man byta ut nästan alla ingredienser i matlagning emot
5. Är meditativt att stirra in i
6. Gör julgranen
7. Finns i trädgården
8. Framhäver konstverk
9. Största hotet just nu

Ordet som jag söker (det rosa) är något som jag fortfarande letar efter med ljus och lykta....

Facit kommer att läggas upp så småningom. Ett pris kommer att lottas ut till någon av er som är först med rätta svaret :D 

*Lycka till*

Kommentarer
Postat av: Olga

JAG KAN SVARET! HUR SKA JAG GÅ TILL VÄGA FÖR ATT VINNA PRISET? JÄTTEROLIG IDÈ MED KNÅPET

2009-05-04 @ 21:15:13
Postat av: Knapp Britta

Jaaa jag vet svaret!! Vilken kul grej och ett bra sätt att få lite återblick i bloggen.

2009-05-06 @ 12:19:34
URL: http://knappbritta.blogspot.com
Postat av: Petter

Ni får helt enkelt gå hem till mig och kräva priset personligen. Ta gärna med en utskrift av korsordet så jag ser att allt gått rätt till...



Ska bli spännande att se vem som hinner först!



Lycka till!

2009-05-06 @ 19:57:19
Postat av: markus

härligt petter. va roligt.

2009-05-11 @ 12:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0