Middag

Falukorvens dag firas varje år i början av juni. För oss som inte kan vänta tills dess kommer här ett recept på ugnsbakad falukorv med klös.

Du behöver:

1 falukorv
1 burk tacosås, valfri styrka (brukar använda medium)
1 dl grädde.
1 gul lök.
1 röd lök.
2 klickar vitlökssås tex Heinz. (kan uteslutas om man inte har det hemma i kylen).
Lite senap
1 ost.

Gör så här

Skär korven i skivor. Hacka löken grovt.
Blanda tacosåsen, grädden, vitlökssåsen & senapen.
Smöra en ugnsfast form och lägg i korven tillsammans med den hackade löken.
Häll över såsblandningen och gratinera mitt i ugnen i 200 grader i ett tag.
Tag ut formen och skiva över osten. Gratinera mitt i ugnen igen i ca 10 minuter eller tills osten har smält.
Servera med hemlagat mos (se tidigare recept).



Jag var så hungrig så jag glömde att skiva korven. Hade inte någon grädde hemma så jag bytte ut den mot filmjölk.
Återkommer och berättar hur det smakade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0