Bygg dina egna sandaler!

Jag har alltid haft lite svårt med skor. Jag har som bekant ovanligt stora tår. Sandaler är den typ av sko som mina fötter trivs bäst i. För er som inte vet så är sandaler skodon som kännetecknas av tomrummet, det som inte är sko. Ett tydligt tecken på att ett skodon är en sandal och inget annat är att man kan se tårna på dess bärare. Eftersom en sandal i extremfall består endast av en sula och något slags fästanordning för denna sula så kom jag på idén att bygga mina egna. Då jag fortfarande är svullen och inte får i fötterna i mina gamla sandaler så passade det jättebra! Vet inte var jag ska förvara dem bara... De får inte plats på skohyllan. Jag har lagt in dem i frysen så länge.

Sandalkuriosa: Närbesläktad sandalen är sandaletten. En nyare medlem i sandalfamiljen är sportsandalen. Jag kallar mina sandaler för Åsa och Sussie (2 av mina absoluta favoritnamn!).


Kommentarer
Postat av: fisken97

var inte frysen avfrostad? tyckte jag läste nåt om det i ett tidigare inlägg. dessutom stod den väl utomhus? jag fattar ingenting

2009-04-22 @ 21:36:37
Postat av: Petter

Du har så rätt fisken97, frysen står ute på gården och har blivit avfrostad "den naturliga vägen". Nu används den till förvaring ute i trädgården och jag har, utöver sandalerna, en nötodling där.

2009-04-22 @ 22:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0