Ställ in grisfesten!

Paniken sprider sig! Svininfluensan kommer allt närmare Sverige. För några år sedan skulle hela jorden drabbas av fågelinfluensan. Nu är det svininfluensan som skall ta kål på oss! Det kommer hela tiden in nya rapporter och ny information om influensan och jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen. Galna ko-sjukan, fågelinfluensa, svininfluensa - vad kommer härnäst? Potatispest? Tomattuberkulos? Jag väljer att ta larmrapporterna på allvar. Om det verkligen blir ett farligt läge så är det lika bra att ta tjuren i hornen. Jag kommer att matstrejka och enbart äta sådant som jag har haft i skafferiet i över 6 år. Det känns tryggt eftersom den sista rapporterade kycklingen som smittats av fågelinfluensan insjuknade 2003.


Sköt om er mina vänner.

Kommentarer
Postat av: C

hoppas det inte blir något stort preoblem här i sverige!

2009-04-30 @ 17:31:54
URL: http://chrj.blogg.se/
Postat av: Bea

Hoppas du haft en super bra valborg!

2009-04-30 @ 23:40:19
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0