Åldersnoja och komplex

Jag har hittills tagit mig igenom livet utan att ha drabbats av några större komplex runt min figur, min person eller min kropp. Jag vet vad jag kan och inte kan, jag har drömmar och är glad för mina förmågor och accepterar mina brister. Jag accepterar mig själv som jag är och tvekar inte att unna mig sådant jag tycker om.

Då och då drabbas dock även jag av självtvivel. Åren börjar ta ut sin rätt och det går snabbt utför. För mig är det dock viktigt att vara i form att se fräsch och sund ut oavsett ålder. Visst ser jag också ålderstecken men jag tror vi idag har en hel del förebilder och om man är påläst så kan man, för en billig penning, åtgärda och förhindra bristerna.

Hittade den här bilden idag och kan inte undvika att återigen fråga mig själv vad som håller på att hända med min kropp:



Visst kan jag acceptera fårorna men varför inte istället försöka göra något åt dem? Började söka efter olika lösningar och blev överlycklig när jag hittade den här informationen:



Vem behöver botox när något så lättillgängligt som ringblomman har samma föryngrande effekt? Har just varit ute och fixat med mig jättemånga hem!  



*berättar senare om det funkade*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0