Drömmen om en egen skuta

Tanken på sjölivet har alltid verkat lockande för mig. Som orutinerad är det dock ibland svårt att inse hur mycket arbete och pengar en ynka liten båt faktiskt kräver. Tycker ofta folk klagar över hur dyrt det är med båt och att det kräver så enormt med tid. Jag brukar då tänka att det inte är något fel på båten, det är bara fel båt för dem. Ofta är den båt man drömt om inte den man behöver eller egentligen vill ha. När man väljer båt så finns det många frågor att ställa sig:
I vilka vatten kommer jag att använda båten?
Hur ofta kommer jag att använda den?
Hur många behöver få plats?
Hur snabb behöver den vara?
Hur mycket tid har jag lust att lägga?
 
Jag gjorde sedan en budget för båtköpet.
De vatten jag rör mig i är nästan uteslutande badkaret. Jag tycker egentligen att det är lite obehagligt att åka båt, har inte så många bekanta och har för tillfället obefintlig ekonomi - båten bör alltså inte vara så stor! Då jag har så många bollar i luften så får den inte heller ta allt för mycket tid. Jag har dock inte särskilt bråttom så den behöver inte vara särskilt snabb. Nu kanske ni ifrågasätter varför jag ens överväger att skaffa båt? Viljan är många gånger större än förståndet. Jag har rekogniserat både begagnatmarknaden och nyförsäljningen och insett att där inte finns någon skuta på marknaden som passar mig. Händig som jag är så byggde jag en egen båt som passar mina behov! 



I min båt får alla de som betyder något för mig plats och jag slipper tänka på båtplatser och försäkringar!

Visst blev den fin?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0