Fredagsmys

Idag är det fredag. Som ni trogna bloggläsare redan vet har det varit en lång och händelserik vecka och jag firar detta med ett långt kallt bad. Vet att det är lite töntigt men kan inte låta bli att krypa ner i ett riktigt isande bad ibland. Som många av er redan vet har jag ibland lite problem med att jag lätt blir varm. Finns inget bättre sätt att kyla ner sig på. Kan göra lite ont till en  början men är sjukt gött... Jag brukar hälla ner lite välgörande diskmedel i vattnet (för bubbellyx) innan jag kryper ner men det är ingen nödvändighet.

Tror att detta är en anledning till att så få manliga bliggare skriver om att de badar, de har nog aldrig tänkt på att man kan göra det i kallt vatten. Kanske detta inlägg får någon annan varmblodad man att upptäcka avkopplingen och lyen med ett isande och välgörande bad.



Ett tips är att på vintern gå ut och leta på tomter efter tunnor som står vid husen för att samla vatten. Där kan det finnas isande kallt vatten att hoppa ner i. Mitt råd är att göra det nattetid, kan bli lite problem annars... (tro mig - jag vet)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag blir nästan förbluffad över hur genialisk du är min vän. Att ingen tänkt på att bada kallt tidigare?! Märkligt...

2009-03-20 @ 19:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0