HURRA!

Jag hittade mot all väderlogik en mindre snödriva idag intill en väg! Är osäker på om drivan tar hela min vikt men jag tänker ge mig på ett försök med skidorna imorgon (om den finns kvar).
Längdskidåkning ger både en allsidig träning för hela kroppen, frisk luft och en härlig naturupplevelse. Längdskidåkning är dock en teknisk sport som kräver tålamod och rätt utrustning - kanske särskilt nu när man har vädret emot sig. För den oinvigde känns kanske vallningen som det krångligaste momentet i längdåkningen.

För mig har det krångligaste dock alltid varit att stå på skidorna och hålla balansen. Jag gör min egen valla för att inte gå vilse i valladjungeln (brukar passa på när jag stöper ljus).

Gör så här:

Smält stearinljus (valfritt antal) och fördela över skidorna (viktigt att vallan hamnar på rätt sida av skidorna - d.v.s. den sidan som ska vara mot snön eller marken)



Har bara hittat en av skidorna än så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0