Hemmaspa

Ett reklamuppslag i en tidning jag hittade idag fångade mitt intresse. "Vetenskapen bakom fräsch och vacker hud" stod det. När jag läste det finstilta såg jag till min förskräckelse att krämen kostade 500:-! Det kan man få (uppskattningsvis) 50 kilo vitlkål för. Varför lägga sådana summor på kemikalier när du kan göra din egen ansiktsmask. Jag vet inte med er men jag gillar att stundom skämma bort mig själv och min kropps största organ (huden). Kvinnor har sedan urminnes tider omsorgsfullt vårdat sitt yttre. Det har män också men i smyg. Det blir mer och mer accepterat för män att gå till gym och vårda sin kropp. Naturligtvis är det självklart att även huden ska vårdas. Här kommer receptet på min egen, hemmagjorda ansiktsmask.

Du behöver:

2 ägg
1 dl vinäger
1 msk koncentrerad fiskfond
Filmjölk

Gör såhär:

Smeta ut ingredienserna direkt på huden (i ansiktet) och låt verka i 1 minut - eller tills de rinner av. Tänk på att knäcka äggen innan du lägger dem på ansiktet.

Såhär blev resultatet:



Vet inte om ni kan se så noga men huden blev jättelen. Det stramar lite bara men det går säkert över,

*Lycka till*

Kommentarer
Postat av: Knapp Britta

Hej Petter. Du bloggar så flitigt att jag inte hinner mde. Där ligger jag ligger verkligen i lä! Tack i alla fall för att du länkat till min blogg. Kanske kan jag genom din popularitet skaffa mig några nya läsare.

Angående hudvård så snackade jag, Maya och Blerta lite om det idag. Blerta ska ju sminka Maya på lördag och jag tänkte att eftersom vi alla har lite samma intresse kanske vi kunda ordna en spa-dag i Kållektivet. Vi kan blanda egna krämer och pyssla om varandra. Säkert har du flera hudvårdsknep som vi tjejer inte känner till.

Återigen tack för inspirerande läsning!

2009-03-06 @ 21:19:57
Postat av: Petter

Hej Kanpp Britta,



Va roligt att du frågar. Självklart ska jag hjälpa er med smink och diverse hudvård. Ge mig bara lite varsel så jag hinner baka alla produkter vi behöver. Vilket fint initiativ av dig, du är en riktig pärla!

2009-03-07 @ 01:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0