Ibland måste man "optimera"!

De tre senaste timmarna har varit ganska intetsägande - det är därför jag inte har bloggat. Nu är det dags att angripa denna nya dag på allvar. När det är en ny dag så känns det lite som man får en anledning att ta tag i saker och försöka förbättra förutsättningarna inför det som komma skall. Jag har tänkt att försöka sluta göra "snabba fixar" och istället göra ordentliga lösningar. Jag har väl egentligen inget som måste fixas men har gjort en lista på saker jag ska göra innan jag ger mig ut på skidturen i alla fall:

Leta reda på allt ömtåligt som jag gömde för en tid sedan
Sandpappra mobilen
Leta efter något ätbart i ryggsäcken
Kolla till frysen och eksemen

Som ni ser är många av aktiviteterna fysiskt påtagligt besvärliga. Därför har jag inga större ambitioner att hinna med ALLT - det är viktigt att sätta upp realistiaska mål. Dessutom kryper en trötthet i bakgrunden som späder ut ambitionsnivån ytterligare. Halvvägs genom listan kommer jag att stanna upp och säga till mig själv: "Petter, orkar du?".  Har haft lite problem med att sova idag. Varför jag inte kunnat sova, vet jag inte. Det beror nog på en av två saker: Jag känner stress över att inte ha hittat den andra skidan eller att jag har lagt upp kålen  som finns kvar PÅ sängen (för att inte glömma bort den) och känner att jag inte får plats där själv. Den troligaste kandidaterna är kålen på sängen och det är väl den lösningen som är lättast att åtgärda. Det kan vara på grund av att kålen är obekväm att sova på som jag inte sover bra...? Vad tror ni?


 


*trött*


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter rimligt, Petter. Tror att du har helt rätt...

2009-03-20 @ 11:21:00
Postat av: Tess · Stylish-B.se

Tack för din fina kommentar. Det värmde otroligt mycket. Hoppas allt är bra med dig.



Kram Tess.

2009-03-20 @ 11:34:47
URL: http://stylish-b.se
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-03-20 @ 11:39:44
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Gull-Britt

Hej Petter.

Tack för dina gulliga och vänliga kommentarer. Jag blev megalycklig, du ser, det behövs inte så mycket för att glädja en bloggfarmor.

Jag kommer att följa din fina och trevliga blogg, varje dag som jag är inne och skriver.

Kram på dig och ha en underbar vårdag.

Bloggfarmor Gullabritta

2009-03-20 @ 12:11:02
URL: http://gullabrittasarkiv.blogg.se/
Postat av: Amanda

Underbart!

2009-03-20 @ 14:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0