Mobilsvar ;)

Hämtat från gästboken till min bloggklubb på Facebook:

Erik Widén skrev klockan 15:25
Du Petter! Jag kom på en sak som jag länge undrat som faktiskt säkert kan vara ett bra ämne för dig att ta upp i din blogg. Jag har nämligen funderat på det här med mobiltelefoni. Alltså, det måste ju finnas nått sätt att sätta på ljudlös utan att behöva gå in och dribbla bland menyerna. Känner du till någon slags genväg, eller kanske en snabbknapp, eller nått? Tänkte att du kanske visste eller att du skulle kunna använda ditt kändisskap för att belysa sådana här frågor som vi många undrar, men kanske är lite för rädda för att fråga om. Kram din beundrare Erik



Anledningen till att svaret dröjde så länge är att jag har gjort en demonstrationsmobil i trä. Mitt förslag är att du provar med att trycka på några av knapparna. Förslagsvis gör du som jag och testar på en prototyp först så att du inte förstör din fina Samsungmobil. Funkar inte det kan du försöka med att hålla knapparna inne en stund - då brukar det ge med sig. Jag har ritat ut pilar (röda) på knappar du förslagsvis kan trycka på.   



Tips: Tryck inte för hårt på knapparna! Då kanske ljudet aldrig kommer tillbaka.


Kommentarer
Postat av: Erik

Åh! Tack! Verkligen. Jag ska hem och öva genast! Och tack för en så bra blogg! Vad skulle livet vara utan den?

2009-03-10 @ 22:52:59
Postat av: Petter

Du behöver inte tacka mig, Erik. Du vet att jag mer än gärna ställer upp för mina trogna bloggläsare (de få jag har kvar...).



Roligt att du uppskattar min blogg, det ger mig mod att fortsätta skriva!!! Ibland behöver man lite pepp även om jag vet att det ÄR en bra blogg. Och som en annan klok läsare sa (Tannaz, kommentar till inlägget "blogg är tjockre än vatten"); skriv för dig inte för någon annan! Men i sånna här fall när någon verkligen behöver min hjälp så är det ju en annan sak!!! Så tveka inte att säga till om det är någonting mer jag kan stå till tjänst med. Du vet vart man lättast kan hitta mig.. (speciellt eftersom jag sällan svarar i min mobil)

2009-03-10 @ 23:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0