Nattamat

Lördagen den 28 februari 2009 går till historien som en ganska seg dag som liksom bara försvann av den retsamma förkylningen och pyssel. Visste ni förresten att februari är den enda månaden som bara har 28 dagar... Hmm, konstigt... Istället för att hänga läpp och grubbla över detta faktum så tänker jag tjuvstarta mars med att sätta igång och göra nattamat, eller kanske snarare en sen lyxmåltid? Vita bönor i tomatsås!

Du behöver:

1 burk stora vita bönor
smör
tomatpuré
vitlök (bra vid förkylning =)
1 flaska vitt vin

Gör såhär:

Häll i, vad som verkar vara, lite för mycket smör i en liten kastrull. Lägg 2-4 pressade vitlöksklyftor i och värm på. Låt inte vitlöken brännas vid! Lägg i de vita bönorna, fyll på med vitt vin och 2 matskedar tomatpuré. Låt puttra under lock i 15-20 min på ganska låg värme (om du har tålamod).



Jag hade inget vin hemma så jag tog en burk öl istället. Jag hittade några paprikor i min ryggsäck så jag slängde i en grön paprika också!

Här kommer en bild på min ryggsäck:

!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0