Se hit fisken97!

Det finns tillfällen då tystnad är större än tal och jag är ingen talare. Trots detta känner jag att jag vill tacka för din fina respons som jag har fått nu när jag är tillbaka. Jag gör detta med ett recept tillägnat dig och alla andra vänner som följer bloggen. Det blir en fläskvulkan på chokladbröd. Kom på receptet av en slump när jag kombinerade några favoritingredienser.

För att göra din fläskvulkan behöver du:

1 paket filmjölk
10 Äggvitor
Sidfläsk
Chokladpudding (se recept här)
Mjöl

Gör såhär:

Börja med chokladpuddingen. Utan mjöl blir det inget bröd och vilket mjöl du använder och hur du behandlar det har stor betydelse för hur ditt chokladbröd kommer att se ut och smaka. Blanda i ditt möl i chokladpuddingen och förgrädda i ca en timme på en plåt i ugnen. Vispa äggvitor och filmjölk till ett skum. Lägg sedan sidfläsket ovanpå chokladbrödet och nu gäller det att vara snabb! Häll på filmjölksskum och stoppa in plåten i ugnen innan filmjölken rinner av fläsket helt.  


Kommentarer
Postat av: madde <3

haha fan vilken rolig blogg..... har skrattat så tårarna runnit ... tack för det =D denna sätts på favoriter

2010-05-13 @ 20:22:02
Postat av: Petter

Vad glad jag blir Madde, kul att du hittat hit - hjärtligt välkommen till min blogg!

2010-05-13 @ 21:12:45
URL: http://pettesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0