Möten och tillfälligheter...

Hur mycket i världen kretsar inte kring möten egentligen. Man möter nägon och den påverkan man tillsammans åstadkommer kan vara betydligt mer än man vågat ana när man lämnar mötet. Möten kan också innebära en tillfällighet där två vägar korsars som inte var planerat. Denna typ av möte tror jag mycket på, när det liksom inte är så genomtänkt utan mer avskalat och spontant. Där visar det sig verkligen hur två är starkare än en även de gånger man inte trodde att så är fallen. Det kan leda till underverk ibland och man ska inte vara rädd för att ta tillvara på de gångerna när det faktiskt händer. Som till exempel idag när jag tappade ner ostbågar i filmjölken. Först blev jag förfärad men sen tänkte jag; "hey Petter, why not". Och myckete riktigt! Detta visade sig vara ett exempel på just ett sådant möte som inte skulle blivit av annat än genom en tillfällighet och som i slutändad genererade så mycket bra. Skitgott, och nu vet jag det till nästa gång när jag inte har några flingor hemma. Helt av en tillfällighet! Kanske var det meningen att just jag, just då, skulle upptäcka detta...




två vägar korsas
det var inte meningen
skapar synergier
smälter samman i min mage
de hade alltid velat vara tillsammans
en slump förde dem samman
kanske var det meningen
två vägar korsas

                                                                                                                                  Petter Ericsson, 2009
 


Kommentarer
Postat av: "Hoffa"

det ser äkligt ut

2012-09-21 @ 10:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0