Bus

När jag har ätit såhär nyttigt som jag har gjort de senaste dagarna så brukar jag unna mig något riktigt smaskigt.

Att unna sig kan vara så mycket, det kan vara allt från att köpa en påse ahlgréns bilar på ica när du går hem från skolan/jobbet, och äta på vägen bara för att, till att ta ledigt från alla förpliktelser en dag, och ligga hemma framför en film med nybakade muffins och två liter mjölk.


Jag unnar mig ganska ofta -kanske för ofta? Vad jag försöker säga är nog inte att ni ska unna er FÖR ofta men att man ibland kanske ska stanna upp. En kväll strunta i disken, tvätten eller pluggandet. Tänd några ljus, en rökelse, kryp ner under den mysigaste filten i din skönaste soffa, ta fram den där boken du aldrig hunnit läsa färdigt och unna dig.
Idag var jag sugen på choklad nägot som inte händer så ofta. Vad passar då bättre än en rumstempererad chokladpudding?





*Känner mig härligt bortskämd av mig själv*

Kommentarer
Postat av: Maja

Det var väldans vilket sammanträffande du

2009-03-08 @ 18:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0