Petter - mannen som levererar lösningen

Ibland tycker jag att människan bara ser problemen istället för lösningarna. Ni som känner mig irl vet att jag är en väldigt enkel kille som inte kräver så mycket (annat än sömn och mat). Satt idag som vanligt och läste GP (yeah!) när jag snubblade över en artikel där familjen klagar över mögel i lägenheten. Vem har inte mögel i sitt hus, det är väl helt normalt?!? Som ni trogna bloggläsare minns hittade jag på en riktigt smart sak för en tid sedan där jag kunde använda fuktskador och mögel till att skapa någonting positivt - mögelost

Jag tycker det är tråkigt när folk inte vågar se ljuset i någonting som tillsynes kan verka tufft. Det är precis som när man trampar i bajs när man är ute och går på gatan, istället för att gnälla kan man glida fram på gatan ett tag vilket är så mycket roligare än att gå som vanligt. Det blir liksom som en hal hinna under foten vilken man kan ha mycket roligt med.

Hoppas att mitt inlägg skänker er lite positivt pepp idag, mår ni läsare bra mår jag bra... Sätt er och sjung ut i skymningen så alla hör eller ge någon en bamsekram. Sånt skapr positiva synergier och gör världen till en bättre plats!



Stor kram!

Kommentarer
Postat av: frosthammar

haha jättebra petter. du har koll på läget du

2009-05-25 @ 23:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0