Drömmen om en egen glass

Hej igen trogna bloggläsare. Som ni alla vet är jag en fena på att laga mat. De ni nog inte vet är att jag länge drömt om att göra en egen glass. Har dock inte riktigt vetat hur jag ska bära mig åt bara. Läste nyligen att isglass endast är tillagat av fryst smaksatt vatten vilket fick mig att inse; hey petter, det är någonting du skulle kunna göra. Jag har alla förutsättningar, tallang i köket och en frys.

Ni som känner mig irl vet att jag inte är speciellt förtjust i sötsaker egentligen. Det slinker ner lite ibland men jag föredrar alltid smaken av riktig mat. Jag har därför bestämt mig för att frysa ner buljong och göra isglass av det. Godare än vanlig glass då den faktiskt smakar mat samtidigt som den fortfarande är svalkande och läskande. Jag ska hälla buljongen i kärlet jag sparat sedan februari utan att veta vad jag skulle använda det till. Visste att jag skulle behöva det och är glad att jag inte är en av dem som slänger saker.


(glasstillverkningen)

Nu hänger allt på om frysen håller kylan ute i trädgården, hoppas verkligen att det fungerar. Är så himla sugen och kan knappt vänta på resultatet.

Kram på er så länge!

Kommentarer
Postat av: K

åååh, hoppas verkligen att det blir lika smaskigt som det ser ut!

2009-05-25 @ 23:32:35
Postat av: frosthammar

haha men petter

2009-05-25 @ 23:34:07
Postat av: Li

Porva med korvspad! Då får du isglass med en smak som du garanterat gillar :D

2009-05-26 @ 14:49:49
Postat av: Anonym

En utmärkt idé, Li. Tråkigt att du är så tyst av dig här på bloggen, du skulle kunna vara en riktig inspirationskälla annars;)



Ta hand om dig!

2009-05-26 @ 18:31:38
Postat av: Li

Tack för återkopplingen! Vad roligt att du gillar mina idéer. Ser fram emot fortsättningen på isglassprojektet ler Det finns ju oändliga möjligheter att experimentera med smaker, kom just på att blomvatten kanske inte heller är så tokigt? Blommor doftar ju så underbart, vad kan gå fel?

2009-05-26 @ 19:35:27
Postat av: Petter

En finfin idé, Li. Frågan är då bara hur man fångar upp vattnet ur blomman? Ska fundera lite på det, brukar ofta ge med sig så snart jag sover på saken...

2009-05-26 @ 20:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0