Manar till eftertanke

Igår var jag som den trogne bloggläsaren vet inne i stan. Det är otroligt vad skräpigt det är överallt. Jag manar alla göteborgare att öppna ögonen för vad ni egentligen slänger på marken! Jag fick gå i sick-sack eftersom vår härliga stad är helt överbelamrad av sådant som bara oreflekterat slängs på våra gator. Hälften av allt "skräp" är fullt ätbart och resten kan användas till bl.a. pyssel! Ta vara på avfallet istället för att slänga det på marken. 



Jag tog hand om det jag fick plats med i min kartong men fick gå flera vändor idag också för att få med mig allt. Titta bara vad mycket jag fick med mig hem! Er otänksamhet blev en annan mans rikedom, det tackar jag för, men - tänk efter nästa gång ni slänger ert skräp på marken (man kan snubbla och slå sig rejält).


Kommentarer
Postat av: Matilda

Grattis!

2009-04-18 @ 16:36:50
Postat av: Amanda

Verkligen!

2009-04-19 @ 20:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0