Tar mig ett järn

Vädrets makter inbjuder inte direkt till några avancerade sociala verksamheter utomhus, men det är ett ypperligt tillfälle att slå sig ner i fotöljen med en bok. Eller som i mitt fall öppna upp en kokbok och leta lite skön inspiration. Fastnade dock inte för något matlagningsrecept. Helgen närmar ju sig med stormsteg, och vad passar väl inte bättre än en riktigt somrig drink istället- ett järn! 

Du behöver:

Sprit
Juice

Gör såhär:

Blanda ingrediensera i ett glas.



Jag använde ättikssprit och apelsinjuice. Uppiggande för både kropp och själ. Jag har hört att kroppen tar upp järnet bättre om man får i sig C-vitamin samtidigt så det här borde göra susen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0