Hjälp, jag har bränt mig!

Semesterlagen, lagstadgades i Sverige 1938 och därefter har semestern i Sverige ökat med ungefär en vecka var tionde år, fram till vår nuvarande fem veckor långa semester. Detta har gett oss ökade möjligheter till "strandliv". Vi åker till kusten eller på charterresa till soliga länder och får periodvis kraftigt ökad solstrålning mot huden. För mig medför detta faktum ofta den somriga men något missprydande, snabbt tilltagande solbrännan. Då jag under några få timmar utsätter min bleka hud för solens strålar blir huden röd, svidande och fjällande innan jag hunnit utveckla en skyddande solbrunhet.

Jag var ute en stund i solen för någon dag sedan. Jag vet inte om det syns på bilderna, men jag fick verkligen jättemycket färg. Jag brände mig så mycket på ögonlocken att jag knappt kan öppna ögonen! Jag älskar verkligen mustigt solbrun hud men jag vet inte hur jag ska bära mig åt. Nu ligger jag hemma i plågor och smetar in huden med filmjölk med jämna mellanrum - det svalkar bra!





Tips: Akta er för solen!


Kommentarer
Postat av: Knapp Britta

Tack för tipset!

2009-07-01 @ 23:03:06
Postat av: Petter

Ingen orsak, hoppas du har klarat dig bättre än jag!

2009-07-02 @ 09:40:33
URL: http://pettesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0