Tillvaratagande av papp!

Jag blev jätteledsen när jag insåg att jag missförstod det där med lotterna... För er som undrat vad jag gjorde av allt papper som lottinhandlingen resulterade i så kan jag nu berätta att jag har gjort en piñata - det ultimata vårpysslet och kanske ett trevligt om än något exotiskt inslag till nästa påsk! Varför gröta runt i en massa ledsamhet när man kan göra sin egen färgsprakande mexikansk smällkaramell?! Det var inte lätt ska jag be att få tala om men jag är riktigt nöjd med resultatet.



Som de uppmärksamma blogganhängarna märker så är min ena hand fortfarande relativt svullen - detta gjorde arbetet med piñatan ganska fysiskt ansträngande. Tanken med piñatas är att de ska fyllas med godis. Eftersom jag inte hittade något godis hemma så stoppade jag i ett äpple istället. Frukt är ju godis!



Jag kom över lite färgade papper för ett par dagar sedan också som jag använde som blomblad.



Såhär fin blev piñatan när jag klistrade på lotterna och klippte ut "blomblad" i färgat papper. Som ni förstår så förmår jag inte slå sönder den... Den pryder verkligen sin plats och jag blir lycklig varje gång jag ser den (nu vet jag inte om jag ska kategorisera det här inlägget som "pyssel och knåp" eller "välmående"... varför händer detta alltid mig?! Hur skulle ni göra?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0