Hemlagad korv utan skinn

Jag fick lite lappskojs över så jag passade på att göra korv!


Du behöver:

En halv bunke lappskojs
1 dl kall buljong, fond, vätska eller mjölk

1 litet ägg (eller fler om du har, jag hade bara ett kvar)
Ströbröd


Korvsmeten kan naturligtvis smaksättas med vad man nu själv föredrar.

Blanda allt och forma smeten till korvar. Koka upp vatten i en stor kastrull. Lägg i korvarna och sjud dem varsamt i ca 1 minut. Vänd korvarna under sjudningen så inte ovansidan blir rå. Rulla korven i ströbröd så att den inte faller samman.



Jag hade inget ströbröd så jag rullade korven i nötblandningen som jag kom över igår (krossade den lite först som ni ser). Eftersom jag fortfarande är lite mätt efter lappskojsen och eftersom korven blev så fin så hängde jag upp den i fönstret. Nu vet jag inte om jag ska kategorisera det här inlägget som "Pyssel och knåp" eller "Recept"... Hur skulle ni ha gjort?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0