Norrländsk skollunch till middag

Jag känner mig laddad med energi och ovanligt djärv idag. Jag ska därför ge mig på en favorit till middag - Lappskojs! I skolan fick man ibland lappskojs men sen slutar många med lappskojs. Jag tror inte att dessa människor inte vet hur man gör. 

Du behöver:

Pulvermos
Kött - "Saltabiten"
Extra salt
Grädde (alternativt filmjölk)

Ta en eller flera burkar Saltabiten (400 gr), häll av spadet som kan användas som vätska i pulvermoset och finfördela köttbitarna. Gör snabbmoset och rör sen ner det finfördelate köttet. Låt allt bli varmt. Häll över salt och grädde och rör om.




För dig som inte är så hemma i köket så går det bra att byta ut köttet mot samma mängd vanligt salt eller någon annan krydda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0