Årets första köpeglass!

Jag har varit och utfört ett ärende idag i det underbara vårvädret och kände att tiden var kommen för årets första mjukglass. Jag tänkte ha den som färdkost på vagnen hem. Herre min skapare vad ljuvlig den var. Jag glömde att jag skulle spara den till färden så jag åt upp den direkt. När jag insåg mitt "misstag" så gick jag tillbaka och köpte en till. Andra gången försökte jag verkligen spara glassen men den började smälta så jag fick äta upp den igen... När jag hade köpt den tredje glassen så sprang jag till stationen så att jag skulle hinna men när jag kom fram så såg jag att det var 9 minuter tills vagnen skulle komma. Insåg direkt att glassen aldrig skulle hålla så jag åt upp den och sprang tillbaka för att köpa en färsk glass. Jag slog på stort och tog strössel på den fjärde glassen. Det var jättegott... Det blev en femte glass eftersom jag missade den där vagnen men inte heller den fick åka vagn. Det visade sig nämligen att man inte får äta glass på vagnen, han som körde var jäteotrevlig så jag fick snällt gå av och äta upp glassen på perrongen:( Dålig stil tycker jag, han borde lägga sin energi på viktigare saker istället.



Jag är verkligen jättemätt nu och har fått magknip. Kanske var det något fel på strösslet? Det värker och bubblar... Jag gjorde av med en massa pengar också på glassen. Jag visste inte att det var så dyrt med glass.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0