Gör din egen sill!


Ni som känner mig och vet min matvanon har ju redan koll på att jag är storkonsument av sill. Sjukt gött ju! Har kommit på att det är ännu billigare att göra sin egen sill och tänkte dela med mig av mitt recept. Har hört att det finns fler varianter men tycker det är onödigt att krångla till det.

En hink
Fiskrens (går att plocka hela hinkar på gatorna hemma i götet)
Vatten eller smält snö

Lägg fisken i vatten och låt den suga upp det. Sen är det bara att äta. Gött med kål och potatis.

Såhär fin blir den:


Också perfekt gå-bort-present till jul eller påsk!


Kommentarer
Postat av: Lasse

Är du säker på att det där är sil???

2011-06-11 @ 10:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0