Mot en framtid med en bredare bloggpublik!

Som ni redan vet så är jag en kille som gillar goda nyheter. Internet är en teknologi för de unga - så ser i alla fall de flestas bild ut av "webben". Denna bild visar sig vid närmre djupdykning inte vara helt sann. Det finns undantag. Internet når nämnligen inte bara de unga, utan också de äldre. De digitala klyftorna mellan unga och gamla finns visserligen kvar, men inte alls på samma sätt och i den utsträckning som många tror. Jag har idag blivit varse om att "Seniorsurf" anordnas på bibliotek på alla håll och kanter i Sverige. Pensionärerna får genom denna härliga tillställning handledning och guidning i World Wide Web (internet, "webben"). Jag är medveten om att min blogg hittills har riktat sig till en yngre lite hipp publik och om min tendens att förstärka barriärerna genom att utesluta och marginalisera de äldre. Jag gläds innerligt av nyheten om att pensionärer genom Seniorsurf har tillgång till bloggen och hälsar alla bröder och systrar från den lite äldre generationens skara välkomna till bloggen!

Jag kom över ett större parti brysselkål och vad kan passa passa bättre en sån här dag än att dela med mig av ett lättuggat recept på varm brysselkål tillägnad min nya publik.

Du behöver:

1,5 kilo brysselkål
1 paket smör
Valfri vätska (ca 1 liter)

Gör såhär:

Snoppa och koka brysselkålen i vätskan ca 2 timmar eller tills de helt har blivit av med tuggmotståndet. Akta er verkligen så att de inte blir underkokta! Sila av brysselkålen i durkslag och klicka på smörpaketet som får smälta över kålen. Tillsätt eventuellt salt och peppar. 





Med hopp och förväntan om en spännande vänskap!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0