Sumpfeber och tankar kring tillfrisknande.

Ni som käner mig irl vet att jag varit sjuk en tid. Har haft malaria, också känt under benämningen "sumpfeber" och inte kunnat blogga. Jag har under mina tidigare resor till Afrika, liksom denna gång, försökt att hålla nere kostnaderna för att kunna lägga pengar på det som är viktigt för mig.
Malariaprofilaxet är den produkt jag först valt bort först då den varken är billig, alkoholhaltig eller mättande.


Malaria härstammar från italienskans mal aria som betyder dålig luft och jag förstår nu att jag för att undvika att insjukna igen ska försöka hålla ner på andningen. Har ännu inte kommit på något bra substitut till traditionell andning men skam den som ger sig. Tills jag vet hur jag ska lösa problemet ligger jag i en nygrävd grop som jag hoppas att den dåliga luften inte ska lyckas lokalisera. För att vara riktigt säker har jag bestämt mig för att gräva en ny grop varje vecka för att luften inte ska hinna hitta till mitt nya gömställe.

Nu ska jag äta, vi hörs snar igen!

Ta hand om er och varandra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0