Tjckisk "säker" knödel.

Tjeckisk mat karaktäriseras av att vara ganska tung. Det är mycket olika kötträtter som serveras tillsammans med Knödel. Knödel består av potatis och mjöl och påminner lite om mina bakade potatisar.

Runt om i Prag finns det också ett stort utbud av restauranger som serverar tjeckisk mat.. Eftersom jag inte vågar ta några chanser har jag tagit med mig riktigt gammalt mjöl och några gamla inlaggda rödbetor från Sverige och gjort min egen knödel på hotellrummet. Natirligtvis gick allt ur datum innan 2003, det gör att jag kan känna mig säker på att inte bli smittad.

Såhär fin blev knödeln. Vet inte om den egentligen ska tillagas på något sätt men den smakade bra "rå" också.


Kommentarer
Postat av: markus

det är bra petter

2009-05-11 @ 12:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0