Vilken start på dagen!

Frukost är dagens första och viktigaste måltid - du äter väl tillräckligt? Som ni trogna bloggläsare förmodligen lagt märke till så sover jag ofta, gärna så små stunder åt gången och min kropp skriker ständigt efter mat. Här kommer tips på en annorlunda men god frukost:

Du behöver:

2 paprikor (valfri färg)
1 lök
1 burk krossade tomater
Falukorv efter behag
Allehanda kryddor
3 dl grädde
Smör att steka i

Gör så här:


Skär locken av paprikorna och kärna ur dem.

Lägg paprikorna och locken i kokande lättsaltat vatten och koka 3-4 minuter så de mjuknar något (detta kan hoppas över tror jag). Skala och hacka löken. Stek korven i stekpanna eller gryta och låt dem fräsa 1 minut. Lägg i lök och korv och bryn under omrörning tills det ser gott ut. Rör ner tomaterna, salta och krydda med de kryddor du har hemma. Fyll paprikorna med med allt och ställ dem i stekpannan/grytan. Häll på grädden. Låt småputtra under lock (om du har något) i ca 10 minuter. 





Det blev jättegott! En riktig vasaloppsfrukost ;) Jag har äntligen fått tag på grädde (ger en rundare smak än filmjölk som säkert även här går att använda). Jag använde en gul och en röd paprika eftersom jag använde den gröna till nattamaten (det var en sån där förpackning med 3 paprikor i olika färg som jag hittade i ryggsäcken).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0