Stort grattis på våffeldagen!!!

Sorry att jag inte har skrivit något inlägg sen igår men jag är fortfarande sjuk. Jag har börjat känna att jag har lite ont i högra örat och att jag är jätteöm i huden på armarna. Jag har därför inte vågat röra mig utan har legat i soffan och frusit (pallade inte att hämta någon pläd). Jag är så svag att jag knappt orkar skriva.
Men det är trots allt en stor dag idag. Det är våffeldagen vilket, som så mycket annat, måste firas. Det är syndigt gott med våfflor men varför firar vi egentlige våffeldagen? Är det ett komersiellt jippo som så mycket annat (jul, nyår och påsk) eller finns det någon vettig anledning att fira (som kanelbullens och falukorvens dag)?

Jag tycker att det borde finnas mer rätter som firas, exempelvis kål och kött. Vilka rätter skulle ni vilja fira?



Jag brukar äta mina våfflor med broccoli, ägg och en klick smör. Hur vill du ha dina våfflor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0