Smygkrubb!

Som den uppmärksamme bloggläsaren redan vet har jag fest. Jätteroligt! Har minglat hela kvällen och nu börjar hungern slå till. Jag tog med mig min ryggsäck och en bytta in på mitt rum och låste dörren. I väskan hittade jag ett kålhuvud, en bakad potatis  samt en gammal morot. Jackpot - nu har jag alla råvaror jag behöver för att göra en utsökt kålpudding.



Jag tar bakpotatisen, kålen och moroten och hackar sönder dem med en nyckel (får ta det jag har här inne - vill inte dra uppmärksamheten till mig då maten inte räcker till fler än mig). Jag hittade en moshacka (använde den tidigare idag till att bädda sängen) som jag använde till att gojsa ihop allt. Normalt hade jag nu ställt in bunken med dess innanmäte i ugnen men nöden har ingen lag. Får äta den som den är, smakar faktiskt riktigt bra! Lite jordig smak av moroten vilket är en god kombination till den syrliga kålen!

Såhär bra blev det:

Tur att jag hade den bakade potatisen, annars hade det blivit väldigt likt en kålsallad och det tycker jag inte alls om!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0