Mer mat

Idag har jag provat att laga någonting nytt, rullader. Jag tog köttfär blandat med mjöl och satta igång. Innanmätet bertär här av nötkrämn som blev över från min tidigare behandling och skinka men du kan använda precis det du har hemma! Rulle länge och väl tills du får en form som liknar ett knubbugt finger. Nör du är njd med formen blandar du runt dem i smör tills du har en yta, släng ner en hackad gul lök, två matskedar tomatpure och två deciliter filmjölk (ingen läsare av den här bloggen kan undgå att märka att filmjölk är en viktig ingrediens för mig). Salta, peppra och krydda med de kryddor du har hemma. Låt allting sjuda under lock i cirka 2 minuter.

På tallriken fick köttet sällskap av en hemmaodlad svamp av okänd art. Svamp passar till precis allt förutom desserter.




Ta till vara den sky som har bildats!

Naturligtvis kan du variera fyllningen. Torkade champinjoner, kål, blomkål, falukorv eller salamiskivor funkar bra. Tänk bara på att det ska vara något som du tål och inte är allergisk mot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0