Asian cooking

Tillbaka igen. Som den hängivne bloggläsaren redan vet är jag en väldigt internatonellt präglad kock, kanske mer än de flesta. Idag har jag valt att inspireras av det asiatiska köket och gjort en god kålcurry. Nu kanske ni tror att jag tog en färdig curry, men ack så fel man kan ha. Jag började från scratch och gjorde en egen curryblandning a la Klas!

Du behöver:
Kål (har ju massor nu)
Gurkmeja (för färg)
Svartpeppar (för smak)
Ingefära (hade hemma bara)
Vätska

Gör såhär:
Förväll kålen i vatten (eller den vätska du har tillgänglig) och stäng av värmen. Lägg i kryddorna och rör om.

Såhär bra blev det:


Det ser ut att lukta curry men det gjorde faktiskt inte det. Smakade inte curry heller men det gör inte så mycket för att jag tycker ändå inte om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0