Dessert

Hej!

Jag har inte skrivit så mycket i bloggen idag, har haft fullt upp med att vila och brainstorma om vad jag vill förmedla i min blogg. Det är alltså för er läsares skull det varit tyst så frukta inte, jag har inte tappat stinget!

Idag har jag varit internationell och ätit pizza till middag. Det är anledningen till att ni inte fått något middagstips ifrån mig, ledsen för det. Bestämde mig för att göra en ljuvlig Tiramisu till dessert. för att följa det kontinentala temat Hade, som vanligt, inget recept utan skapade utifrån min egen upplevelse av smakerna från hur jag minns av hur den härliga anrättningen smakar.

Du behöver:
formbröd
filmjölk
kaffe (sumpen och pulver)
öl
oboy
en form att lägga det i
100 gram smör eller mer

Gör såhär:
Blanda kaffesump och öl och lägg brödet i blöt. Skär bort kanterna om du vill (inte nödvändigt). Om du tar bort dem kan du använda dem till en annan måltid eller mata fåglarna med dem. Smöra formen ordentligen!!! Varva de fuktiva bröditarna med filmjölk (i formen) som att du gör en vanlig tårta. Häll på lite oboy ibland också, efter eget tycke och smak. Högst upp stör du över det som finns kvar av oboyen och vanligt kaffepulver.

Den är nästan godare om den får stå och dra i ett par dagar men det är svårt att hålla sig... Ett tips är att göra asmycket så kanske ni klarar att spara lite som får "gotta till sig" ordentligt.





Mumsfilibabba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0