Trötthet och järn

Inte mycket aktivitet här på några dagar, jag vet. Jag ber om ursäkt för detta men puuh, jag känner mig helt färdig. Orkar knappt hålla ögonen öppna. Jag har funderat lite kring varför jag är så trött... Att vara trött är en naturlig känsla som betyder att man behöver vila. Trötthet kan bero på att man sover för lite men det kan också finnas en trötthet som innebär att man inte känner något engagemang, att du inte längre orkar bry dig. Det gäller att hitta en balans mellan aktivitet och vila. Att äta vettigt, motionera är viktigt för att man ska orka med vardagen. Trötthet är vanligare under det mörka halvåret, då vi också normalt sover lite mer än under sommaren. Dagsljuset påverkar kroppen, därför blir vi trötta när det blir mörkt. Det har kommit till min kännedom att man kan känna sig trött på grund av att man har brist på något ämne i kroppen, till exempel järn.

Gick upp tidigt idag för att leta efter järn och passade på att äta frukost på Donken.



hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0