Insomnad och uppvaknad

Mmm, mys. Jag ska smygstarta verkligheten igen denna morgon. Långsamt som ett lodjur som vaknar till på en fjällsida. Mjuk och loj. Rullar runt på rygg, sträcker ut frambenen. Spänner klorna lite mot taket och faller tillbaka till sidoläge igen. Sköönt, jag tror att jag vilar en stund till. Eller två!

Senaste året har jag ägnat mig åt en ny passion lite då och då nämnligen att lyssna på ljudböcker och musik innan jag somnar. Det har växt fram ett skönt avslappningsbibliotek vid min säng. Just nu är favoriten Springtime Bliss.
Garanterad insomning ger också ljudet av gong-gonger i olika frekvenser, jag köpte Sound of the gong som dock ger  en väldigt djup vila som kan göra en lite väl andlig, mitt råd är att man inte somnar för ofta till ljuden som egentligen är avsedda för meditation.


*ler inombords* 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0