Gör dina egna tummor!

Har ni som jag funderat på hur fan man ska ha råd med ett riktigt trumset? Har kollat runt endel på blocket och insett att man måste hosta upp med ett fyrsiffrigt(!) belopp! Sjukt ju!

Detta ledde dock till någonting positivt, det fick mig att gnugga geniknölarna och använda min kreativa ådra. Nu har jag, helt utan hjälp av Erik, gjort mitt eget trumset!

Du behöver:
Burkar eller behållare av något slag.
Mjöl

Gör såhär:
Fyll burkarna med mjöl och sätt på locket. Nu är det bara att börja spela. Ändra mängden mjöl i burken för att få olika sound. Riktigt bra. Som hur är hade jag redan trumpinnar hemma annars är det bara att ta någon pinne eller uttjänt galge att spela med.

Såhär snygga blev de iaf:

My precious...

Kommentarer
Postat av: Erik

mållös

2009-04-06 @ 17:24:06
Postat av: Petter

Tack Erik, du får komma och spela på dem om du vill. Vore kul, vi kanske kan ta några var och spela tillsammans?

2009-04-06 @ 22:59:14
Postat av: Erik

O, det vore fantastiskt kul! Jag älskar ju som bekant att spela på alternativa slagverksinstrument. Om vi lägger beatet kan ju Maya gnugga på glasen när någon pekar på henne...

Och så kanske Calle-Tekniker kanske spela in det hela så att hela världen, dvs. alla bloggläsare, kan få chansen att höra the sweet sound of music.

2009-04-07 @ 17:55:23
Postat av: Petter

Jag vi har ju faktiskt en riktigt bra liten bandspelare som vi kan använda. Det tar vi alltid fram när vi spelar bra musik i kollektivet, blir sjukt bra ljud också!

2009-04-07 @ 23:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0