Idag tänker jag... mer än vanligt ;)

Tog sovmorgon idag som ni märker. Jag brukar inte vara den som skyr dagen men ibland behöver man vila ut. Dessutom så känns det som att dagarna bara försvinner hela tiden och att man inte riktigt vet vad man har gjort (det vet jag ju nu när jag har sovit). Nu sitter jag och grubblar på om jag ska pallra mig iväg till affären idag eller imorgon. Det vore skönt att starta dagen med lite frukost (bestående av något annat än kål) men imorgon ska jag ändå ut till centrum. Det blir så flängit fram och tillbaka med alla tunga kläder man måste ha på sig såhär års... Så jag överväger att faktiskt ta en relaxdag för en gångs skull och samla tankarna.

Jag känner att jag behärskar tänkandet på ett nyfunnit sätt (i och med bloggen där jag kan lufta mina tankar och bolla idéer med er läsare), eller kanske snarare att jag kommit närmare mitt sätt att vara. Det är skönt! Ibland måste man unna sig att slippa ta tag i alla bestyr och bara vara. Om man alltid är på språng, med andra runtom kring, får tankarna liksom inte plats. Min favoritplats för ensamhet och tankar, är badrummet. Jag har preparerat min miljö därinne med ömhet. Det doftar och finns några väl valda tidningar. Jag gillar inte att ha allt för anal ordning (lägg märke till ordvitsen) eftersom jag tycker att inspiration i vissa fall förs av oreda. Där inne renar jag mitt inre, lika mycket (om inte mer) som mitt yttre.

Här kommer en bild på mitt tänkarrum:



(Eftersom jag fortfarande inte fått tag på några glödlampor så ser man nog inte hur det ser ut)



Kommentarer
Postat av: Pjoltas

Bilden ser ut som min kostym...JA, jag har lokal mjäll!

.

.

http://pjoltas.blogg.se

2009-03-11 @ 19:17:25
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: maya

men d va väl ett jääävla tjat om den här bloggen överallt på facebook.. men du fick ju hit mig till slut! ser att du hävdar att du har stlk 42 i skor - betyder d att du ff inte accepterat att din stor-tå gör din stlk 42 till en stlk 43? lärde du dig inget av de för små fotbollsskorna du köpte förra veckan? o du kan skrota ursäkten "d e för att mina tånaglar pekar uppåt" - alla som sett din stor-tå vet att d e för att den e abnormt stor (på gränsen till förväxt) o ju tidigare du lär dig acceptera detta faktum desto lättare kommer ditt liv att bli (- o så kanske du kan börja gå som folk ner för trappor oxå....?)

2009-03-11 @ 22:27:26
Postat av: Petter

Hej Maya,



Är så glad att jag äntligen fick hit dig. Du har helt rätt, min tå är enorm. Har skrivit om den i ett tidigare inlägg:

(http://pettesblogg.blogg.se/2009/february/hm-konstigt.html)



Som du säger är det någonting jag måste lära mig att leva med och acceptera. Det skulle göra mitt liv lättare, skulle slippa fundera på det så mycket, köpa för små skor och snubbla hela tiden...



Så, när du nu äntligen är här - vad tycker du om bloggen? Är det någonting du vill att jag ska ta upp eller som jag har missat?

Postat av: maya

jag önskar mig ett inlägg om matthew mcconaughey! vet att du diggar honom som fan, kanske ett inlägg om hur dessa kort inspirerar dig till att börja med yoga!



mcconaughey2.jpg" rel="nofollow">http://www.maxfmrapidcity.com/upload/image/matthewmcconaughey2.jpg

2009-03-13 @ 12:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0