I väntans tider...

I väntan på att det ska komma förbi ett tåg som kan ta mig hem så har jag tagit tillfället i akt att se mig omkring på stationen. Jag hade bara tagit med mig matsäck så att det skulle räcka i ett par timmar så imorse när jag vaknade kurrade de oroväckande i magen. Som en skänk från ovan så åkte det förbi ett godståg fyllt med lök för ett tag sedan. Efterår hittade jag jag en vanlig lök och en vitlök på spåret. Här bjuder jag på receptet på en enkel lökpytt.

Du behöver:

1 lök
1 vitlök

Gör såhär:

Koppla in spisen och packa upp kastrullen och de köksredskap du hittar. Skär löken i ringar (lökringar) och skala vitlöken. Lägg löken i kastrullen. Kasta i vitlöken i lökfräset. Vänd på löken efter ett tag.  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0