Mycket eld i järnet!

Som den observante och trogne bloggläsaren med all säkerhet har uppmärksammat så är jag en kille med många järn i elden. Uttrycket "att ha många järn i elden" syftar ofta till något positivt och beundransvärt, i alla fall för mig. Från början måste ordspråket härstamma från smedens arbete i smedjan, och hur bra var det då att ha många järn i elden? Risken att man bränner några måste ju öka med antalet... Om man sysslar med för mycket på samma gång så vansköter man sannolikt en del av sina göromål. Det är i vilket fall som helst ett ordspråk som inte längre kommer betyda det som det en gång gjorde för mig. Jag brassade som vanligt igång min gröt i morse i min nya wokpanna- inga konstigheter så långt. Jag strosade runt lite här hemma och råkade somna på en pall! Vaknade inte förrän brandlarmet satte igång.

*Höjer ett varnande finger* - ha ALDRIG fler järn i elden än vad ni klarar av!



Låt detta bli en varning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0