Laga mat med hö!

Jag hittade ingenting i affären som var av en årgång som kändes chill för mig. Jag gick runt hungrig hela dagen och letade tills jag till min stora glädje kom att tänka på ett matlagningsprogram jag såg för ett par veckor sedan där "Mat-Niklas" lagade mat med hö! "Mat-Niklas" har länge varit en av mina stora förebilder i köket. Här kan ni läsa hans hörecept. Som ni ser så använde han en massa andra ingredienser till sin rätt. Jag valde att utesluta allt utom vin och hö från ursprungsreceptet. 

Du behöver:

Gräs eller hö (vad är skillnaden?)
Vitt vin
Salt

Gör såhär:

Koka gräset i vinet tills det blir mjukt.



Jag hade burit omkring på en guldgruva hela dagen utan att tänka på det!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0