Ett ljus i mörkret

Bloggen har varit igång i över en vecka nu, och jag tror att jag har hittat den rätta formen. Många har läst, och många har kommentarerat det som skrivs här på sidan. Flera har kommenterat via mail eller muntligen. Några har tyckt att jag lagt ribban lite väl högt när det gäller pyssel och matlagning. Det erkännes, det är jobbigt att hålla på med det här. Men jag har ingen lust att hålla på med enkla saker, och jag är övertygad om att det inte alls blir lika intressant att läsa.
Enligt statistikprognosen kan jag räkna med att kunna behålla en relation till alla er som kommenterar vilket känns jättefint. En sak jag skulle vilja utveckla är video. Tekniken finns och jag tror det skulle kunna bli riktigt bra. Tänk er dom här recepten på You Tube, eller en podcast där man snackar om den perfekta purjolöken.... *drömmer*  

Jag har ätit mycket kål de senaste dagarna. Kålen har tagit ut sin rätt på mitt tarmsystem och lett till en massa pysselmaterial (toalettpappersrullar). Jag har försökt att sysselsätta mig för att lugna ner mig och i hopp om att svullnaden ska gå ner och utslagen ska försvinna. Jag har byggt en massa knoppisar av rullarna.

Titta vad fina de blev!



Vem kan vara nere med 13 knoppisar?

Jag gjorde ett tittskåp också (tänk hur man kan vända något mindre bra till kreativitet!)

Här är en bild på tittskåpet:



 Jag gjorde bara såhär:

Vänd en skokartong så att den formar ett skåp (glöm inte att ta ut eventuella skor). Placera föremål i skåpet. Utgå gärna från en känsla eller tema. Jag valde bokstaven Ö som inspiration. Kan ni gissa hur föremålen passar in i temat?

Rätt svar:
Öra (urklipp från tidning)
Örn
Ört
Ö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0