Mörkt om natten - gör dina egna vårtecken!

Det är ofta under mina promenader som jag kommer på en stor del av mina pysselidéer och fattar viktiga beslut. Inspirerad av vårens knoppar och med en härlig känsla i kroppen så satte jag mig ner och tillverkade min egen "knoppis" - ett bra tips när du k'nner dig nere eller okry!


Du behöver:


Toalttpappersrulle

Papper

Ögon

Lim

Färg att måla knoppisen med


Gör såhär:


Måla toalettpappersrullen i valfri färg (det är meningen att rullen ska vara kvisten eller grenen men här har du verkligen möjlighet att vara kreativ både med färg och nyans!). Stoppa ner färgat papper i rullen så att det sticker upp och formar en knopp. Limma gärna lite på pappret så att det inte lossnar INNAN du stoppar i det i rullen. Klistra på ögonen där du tycker att de passar. Rita mun och näsa på din knoppis eller klipp ut former i färgat papper och limma på - det gjorde jag.
¨
Såhär blev resultatet av pysslet:



Vem kan vara nere med en knoppis?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0