Spontan fredagslyx

Dags att koka kött igen. Dags att åter presentera en maträtt som får gomseglet att applådera och proteindepåerna att njuta. Jag hittade en köttbit hemma som jag för en tid sedan lade undan för marinering. Mina damer och herrar, jag ber att få presentera kokt högrev!

Du behöver:

1 kg högrev (eller annat kött - jag minns inte riktigt vad det var för kött)
Vätska

Marinering:
2 dl Salt

Gör såhär:

Ta det ordentligt marmoreradde och fasta köttet. Cirka 1 kg är en lagom portion. Jag saltade in köttbiten för 2 veckor sedan. Strödde över rikligt med salt och lät den ligga i rumstemperatur. Skölj av köttet (viktigt att du inte glömmer detta moment om du inte täckt över köttet). Koka upp i vatten eller annan vätska.



Servera med vad som helst som du gillar som är sött, surt eller salt. Rödkål är ju en klassiker om du inte vill ha vitkål.
VARNING: Om du inte gillar smaken av salt bör du inte prova detta recept.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0